الطريق الي كندا

كل ما تريد معرفته

سمعت آخرنكتة

شاطر

The Boss

سمعت آخرنكتة

مُساهمة  The Boss في الجمعة فبراير 12, 2010 5:26 pm

واحد اهبل مراتة ولدت بعد شهر من الجواز سألوة ازاى ؟؟؟؟؟؟
    قال يانهار اسود على الحسد ياناس....

-----
    مسطول بيقول لصاحبة :تصدق مخى مشغول قالة عادى اقفل واطلب تانى ...

------
    واحد ظبط مراتة مع واحد صاحبة فموته قالت له غبــــيييييـى وبغبوتك هتخسر كل اصحابك

-----
    واحدة بتلعب استغماية مع خطيبها قالت لة لو لقتنى هتبوسنى لو ملقتنيش........ انا ورا الباااااب

-----
    صعيدى سرق مليون جنية وراح دفنهم فى حفرة وكتب عليها (مفيش فلوس هنا)
    راح حمدان ولد خالو خد الفلوس وكتب على الحفرة (حمدان مخدش حاجة )!!!!

-------

بقرة واقفة قدام مراية بتتمكيج وبتقول والله حرام الجمال دا كلة يروح لطور

The Boss

رد: سمعت آخرنكتة

مُساهمة  The Boss في الجمعة فبراير 12, 2010 5:26 pm

مدرس تاريخ بيسأل طالب بيقوله ........... كيم اللي حرر المصريين ؟
    رد الطالب : أكيد اللي قفل التكييف

صعيدي زعل من مراته علشان مش حضرتله العشا
    راح ينام جريت تراضيه فقالتله : أعملك مساج ياحبيبي ؟
    قالها : قسماً بالله لو عملتيه لأكبه في الزبالة

The Boss

مُساهمة  The Boss في الجمعة فبراير 12, 2010 5:27 pm

صعيدى رايح يتعالج في أمريكا، سأله الطبيب عن الكوي اللي في بطنه: وات إز ذس ؟ ... قال القروي: ذس إز ... تش ... أح

واحد صعيدى بيعكس واحدة فى التليفون قالت له شكلك صعيدى قالها يلعن ابو اظهار الرقم

واحد امريكى اخترع اله بتصيد الحرامية جربها فى امريكا اصطادت 50 جربها فى قطر اصطادت 100 جربها فى العراق اصطادت 500 جربها فى مصر المكنة اتسرقت

عملوا مسابقة للكسل وبعد ماخلصت استضافوا أفضل 3 كسالى وسألوا صاحب المركز الثالث عملت إيه عشان تفوز بالمركز الثالث رد كنت ماشى فى الشارع ولقيت ورقة ب 100 جنيه على الأرض قلت لسة هاوطى على الأرض وأجيبها رحت ماشى وسبتها سألوا التانى نفس السؤال رد : كنت ماشى فى الشارع لقيت رزمة بألف جنيه مرمية على الأرض قلت : لسة هاوطى واجيبها , رحت ماشى وسبتها
    سألوا صاحب المركز الأول وانت عملت إيه عشان تفوز بلقب أفضل كسلان ؟
    رد وقالهم : لسة هاحكيلكم ؟ راح ماشى وسايبهم

مرة واحد ساب عربيته معدولة رجع لقاها مع رمزى

The Boss

مُساهمة  The Boss في الجمعة فبراير 12, 2010 5:28 pm

واحد قابل صاحبه قاله بقي يا راجل اشوفك امبارح انت و المدام في البلكونة و متسلمش عليا؟؟؟؟؟ قال له لا و الله مش انا
    محشش .... سألوه ايه اصعب حاجة في الدنيا ؟؟ قالهم : اني أحدد السكسوكة وانا بآكل لبانة
    واحد بخيل عنده 4 اولاد ..... جاب لهم حته لحمة ، وقال لهم: كل واحد يمضغها ويديها للي جانبه
    واحد غبي كل الناس بتقول له يا حمار ، فقام في مرة قال لهم بلاش كلمة حمار دي سموني حاجة تانية فسموه جحش....فراح لمراته فرحان بيقول لها مش الناس خلاص سموني جحش .. قالت له وهي غضبانة.....اتنيل م انت بكره تكبر وتبقي حمار تاني
    مرة ولد شاف قطة فى الشارع قال لأخوه انا هاخد القطة دى اغسلها و اربيها.اخوه قاله لو غسلتها هتموت و سابه و مشى..... رجع بعد ساعتين لقى اخوه بيعيط وبيقوله القطه ماتت.... قاله مش قولتلك لو غسلتها هاتموت ، قاله ماماتتش و انا بغسلها ماتت و انا بعصرها
    مره واحد عدى على واحد صاحبه بخيل اوى...... لقاه حاطط ايده على عين الشمال وبيبص بالتانيه... بيقوله مال عينك ؟ قالوا م انا شايفك بواحده . اشغل التانيه ليه!
    سواق قتل 60 واحد في حادثة.... لما سأله الظابط ليه قتلتهم؟ قال له كنت ماشي وبعدين فجاة العجلة ضربة ..ولقيت على يميني فرح وعلى شمالي راجلين ... ادخل في مين ؟ قاله الظابط ادخل في الراجلين.. قاله م انا دخلت في واحد والتاني دخل الفرح
    مرة واحدة ست قالت لإبنها :خد الفلوس دى وروح هاتلى دواء يصغرنى عشرين سنة فراح الولد يحيب لها الدواء ورجعا إداها الدواء .. و راح المدرسة....... رجع الولد لقى والدته صغرة عشرين سنة قال لها: إنت صغرتى قوى يا ماما ، بس إيه العيل اللى فى إيدك دة قالت له:إسكت يا واد مش أبوك شرب العلبة كلها
    واحدغبي راكب مع ابوه العربيه ابوه قاله اقفل الشباك ياولد الجو برد ... الولد قاله ياسلام عليك اما انت عليك تقاليع هوا يعني لما اقفل الشباك الدنيا بره هتحرر؟
    واحد اخنف واقع فى بئر مايه ...فمر علية واحد وكان اخنف برضه ، قالة اطنعك ...رد قالة ايوه طنعنى.... قال بتألس علي طيب مش حطنعك

The Boss

مُساهمة  The Boss في الجمعة فبراير 12, 2010 5:29 pm

صعيدي جنن مدرس الجغرافيا
    هيموت ويعرف ................. خط الاستواء موبينيل ولا فودافون !!!!!!!

مسطول بيقول لصيدلي : عندك شريط للبرد ؟
    الصيدلي : ايوة
    المسطول : طيب شغله خلينا نسمع !!

واحد صعيدي مراته خلفت توأم ........ قعد يعذبها اسبوع
    عايز يعرف مين أبو الولد التاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مسطول بيسأل واحد اقرع . ايه اللي عمل فيك كدة ؟
    الاقرع : الزمن
    المسطول : ماتحلقش عنده تاني !!!!!!!!!!!!

The Boss

مُساهمة  The Boss في الثلاثاء مارس 02, 2010 11:25 am

صعيدي اشترى بي إم دبليو بمواصفات خاصة، فيها الكمبيوتر يصلح كل شيء من غير ما يروح التوكيل!
    حب الصعيدي يجربها فكسر الباب اللي ع اليمين، فرد الكمبيوتر: يا أيها الباب ارجع كما كنت، فرجع الباب،
    وكسر الباب اللي ع الشمال، فرد الكمبيوتر يا أيها الباب ارجع كما كنت!!!
    عجبته الحكاية قام جربها وطار من فوق الكوبري!!
    فرد الكمبيوتر: يا أيتها النفس المطمئنة ارجعي إلى ربك راضية مرضية

ركب هريدي سيارته عائدا إلى بلدته،
    أثناء قيادته للسيارة غفت عيناه قليلا فصدم رجلا ضخما يركب حماره !
    فمات الحمار من الصدمة ..
    إستشاط الرجل العملاق غضبا واخرج هريدي من سيارته وأوقفه بجانب شجرة
    ورسم علي الأرض حوله دائرة وحذره أن يخطو خارجها.
    ذهب العملاق لسيارة هريدي واخرج سكينا ومزق إطاراتها
    ورجع لهريدي فوجده يبتسم !!
    لمعت عينا العملاق من الغضب وعاد للسيارة وخلع بيديه القويتين أبوابها
    وغطاء المحرك وغطاء حقيبة السيارة
    ورجع لهريدي فوجده يبتسم !! .
    كاد ينفجر من الغيظ ،
    أخرج من حقيبة السيارة وعاء به بنزين واحرق به السيارة
    ورجع لهريدي فوجده يبتسم !!
    قال لهريدي _ إنت حاتجنني .. كل مرة أرجعلك ألاقيك بتضحك !!
    رد هريدي _ أصل كل مرة بتروح للعربية باضحك عليك واخرج برة الدايرة

أمريكيان في الطائرة. أحدهما بجانب النافذة والآخر في الوسط ركب

العربي الطائرة وجلس على الكرسي الثالث وخلع حذاءه

أراد الأمريكيان العبث مع العربي، فقال الذي بجانب النافذة، سأقوم لآتي لي
    بكوب عصير.

فقال العربي أنا سآتيك به. فما أن ذهب العربي ليأتي بالعصير حتى قام

الأمريكي بالبصق في حذاء العربي وما أن جاء العربي حتى قال الأمريكي

الآخر: سأقوم لآتي لي بكوب عصير أنا كذلك.

فقال العربي: أنا سآتيك به. وفعل الأمريكي الثاني فعلة صاحبه وبصق في الحذاء
    الآخر للعربي

وعندما أراد العربي أن يلبس حذاءه عرف الأمر، فأخذ يخاطب الأمريكيين: إلى متى

ستكون علاقاتنا مبينة على الغدر والخبث؟ إلى متى سنعيش في خبث وغش؟ إلى

متى ستدوم هذه الحرب بيننا؟ إلى متى ستبصقون في أحذيتنا ونتبول في

عصائركم؟!؟

ذهب القرد منفعلا الى الاسد و ساله :الست انت كبير الغابة؟ فاجاب الاسد: بلى ماذا حدث ؟ .. فقال القرد : النمر يلطمنى على وجهى كلما رانى و يسالنى لماذا لا ترتدى القبعة؟ لماذ يلطمنى ثم اى قبعة تلك التى يتحتم على ان ارتديها؟ …فاجاب الاسد : اترك لى هذا الموضوع … وعندما التقى الاسد والنمر ساله ما هو موضوع القبعة تلك؟ ..فاجاب النمر: مجرد سبب لكى الطمه
    فقال الاسد : ابحث عن سبب وجيه مثلا اطلب منه احضار تفاحة فاذا احضرها صفراء اصفعه وقل له لماذا لم تاتى بها حمراء؟ واذا احضرها حمراء اصفعه و قل له لماذا لم تاتى بها صفراء؟ ... فاجاب النمر : فكرة جيدة .. وفى اليوم التالى طلب النمر من القرد احضار تفاحة فنظر له القرد و ساله : اتريدها حمراء ام صفراء؟ ... عندئذ تمتم النمر وقال: حمراء ام صفراء؟ ... ثم لطم القرد وقاله : لماذا لا ترتدى القبعة؟

The Boss

مُساهمة  The Boss في الثلاثاء مارس 02, 2010 11:26 am

مرة اتنين راحوا يزورو متحف للفراعنة... فشافوا جثة متحنطة .....فالأول بيقول للتانى شايف يله قالو ايوا شايف...فبصوا قوي كده شافوا يافطة مكتوب عليها 156ق.م...... راح الاول قال للتانى :وده يطلع ايييه؟...قالوه التانى:والله منا عارف تلاقيها نمرة العربية الى داسته!!

مره واحد غبي بيقول لصاحبه ايه رأيك انت تاخد شهر اجازه من الشغل وانا اخد شهر اجازه ونسافر شهريين فرنسا

أغبيه راحو يلعبو بلياردو، واحد منهم وقف فوق الطرابيزة وقال لهم انا الجوووووون

حرامي خبطتة عربيه ... قالوا له م أخدتش النمرة ليه ؟؟؟؟؟ قال لهم اصلها كانت ممسوكة بمسامير

واحد غبى اشترى جزمة رياضة اديداس .. لقاها 3 شرط ..... راح حاططها فى الشاحن

اتنين مساطيل ماشيين على سطح بيتهم واحد وقع فى الخزان ....التانى راح استناه عند الحنفية

واحد غبى قوى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوه ونزلوه بسرعه...... فبص لهم وقال: ياجزم كنت هتخنق

The Boss

مُساهمة  The Boss في الثلاثاء مارس 02, 2010 11:27 am

واحد عصبى وجعة ضرسة ..راح للدكتور قاللة اخلعللى كل ضروسى وخلية زى الكلب لوحدة

استاذ لغه عربيه دخل حصه الاملاء فقال لطلابه :اكتبوا ورايا ذهب حسام للنادى بوم الاربعاء فقطعهوا احد التلاميذ:هو همزه الاربعاء من فوق ولا من تحت يااستاذ راح رد عليه وقاله خلاص يابنى خليها الخميس

مره مجموعة نمل متغاظين من فيل راحوا واقفين على شجره ولما كان معدى من تحتها راحوا كلهم نطين عليه علشان يفطسوه راح الفيل هز جسمه فكلهم وقعوا من عليه إلا نمله واحده إسمها فوزى راح النمل إللى تحت مناديين عليه وقالوله ..إخنقه يا فـــــــــــوزى

مرة ظابط بيندة للعسكرى بتاعة قالةيلا يا عسكرى اقرالى السهرة النهاردة فالعسكرى قال النهاردة السهرة على القناة الأولى اخترنا لك فالظابط قالة بتقول اية يا عسكرى قالة اخترنا لسيدتــــــــــــــك

The Boss

مُساهمة  The Boss في الثلاثاء مارس 02, 2010 11:28 am

مرة واحد غبي ضاعت محفظته راح القسم عمل محضر الظابط بيقولوا ماتقلقش يابلدينا هنجبهالك من تحت الأرض وبعد ما خرج من القسم شاف الناس بيحفروا للخط بتاع المترو راح قايلهم الهمة يارجالة سودة وبسوستة

واحد مسطول اشتغل سواق تاكسي، شاورتله واحده، وقف وسألها "رايحه فين؟" قالتله "(المنشيه)قالها "روحي بس ما تتأخريش

في المدرسه استاذ الحساب بيسال التلميذ بتاعه: لو باباك استلف الف جنيه من البنك والف جنيه تانيه من جاركم يبقى هيرجع كام الف، التلميذ: مش هيرجع حاجه يا استاذ ، الاستاذ: ياابني استلف الف وبعديها الف تانيه التلميذ : مش هيرجع حاجه يا استاذ، الاستاذ: اقعد يا ابني انت متعرفش حاجه في الحساب، التلميذ: انت اللي متعرفش ابويا يا استاذ

مرة اتنين أغبية كانوا ماشيين في الصحراء طلع عليهم اسد راح واحد رمى عليه طوبه وقعد يجرى وبص وراه لقى زميله واقف ما بيجريش قاله ما بتجريش ليه ؟ قاله واجرى ليه هو انا اللى ضربته

The Boss

مُساهمة  The Boss في الثلاثاء مارس 02, 2010 11:29 am

مره واحد فشار قوى بيقول لصاحبه انا كنت ماشى فى الصحره طلع عليا اسد نطيت في البحر،صاحبه قاله بحر ايه بس اللي فى الصحره، قال لا انا قلت لقيت ابو الهول اتشعلقت فى رقبته، صاحبه قاله وايه اللي جاب ابو الهول في الصحرا، فقال وانا ماشى فى الصحره طلع عليا اسد أكلنى.. ارتحت

مره اتنين متاخرين على المدرسه الاستاذ بيسال الاول انت ايه اللى اخرك قاله كانت فيه 5 جنيه ضيعه مني وبدور عليها فمسك التانى وانته ايه اللى اخرك قاله أصل انا اللى كنت دايس عليها

واحدوهو نازل من البيت أمه سالته "رايح فين؟" فقال لها "مش هقولك انا حر" ، نزل ووقف تاكسى فالسواق ساله "على فين يا باشا؟؟؟" قال له يعنى أنا مقولتش لمامي هقول لك أنت"

مرة واحد مربى كتكوت مفترس كل ميدخلوا فى عشة ياكل الى فيها راح رماه فى الصحرا وبعد يومين الراجل حس بالذنب راحلو لقيه مرمى على الارض والنسور والصقور بتحوم حوليه راح الراجل قله :حبيبى انت مت ولا ايه راح الكتكوت قله : الله يخرب بيتك بوظت الكمين

فريق نمل بيلعب ومن ضمنهم صرصار لية...؟ لاعب اجنبى

مرة واحد بيقول لمراته "اعملى محشى" فقالت له "ما بعرفش" قلها "ماليش دعوة" فراح الشغل ورجع لقى السفرة مليانة محشى قلها "مين اللى عمله؟" فقالت "معرفش" فأشتكى للبواب، البواب رد وقاله "الشقة ديه مسكونة" فقله "لاياعم أنا هروح شقة حلوان" فطلع الشقة لقى العفش محلول وهو نازل لقى أربع عفاريت بيغنوا "(هنروح حلوان...... هنروح حلوان)

مرة واحد بلطجي حب يتروشن كتب علي الشومة اديداس

فضاءين نزلو الارض في محطة بنزين مافيهاش حد فلفوا حولين مضخة بنزين لفوا حوليها ورجعوا تاني فاصحابهم قالولهم :اية هو شكل سكان الارض فقالولهم :هم تقريبا زينا بس بيناموا وهم واقفين و بيحطوا صباعهم في ودانهم

طلع مجموعة صيادين يصطادو وكل ما يصطادو حاجه كلابهم تجري تجيب الفريسه ما عدا كلب واحد بيخاف من صوت الرصاص فقالو لصاحبوه خده الافراح اللي بيحصل فيها ضرب نار كتير عشان يتعود على الرصاص وبعد ما اخده لمدة 6 شهور رجع يصطاد تاني أول ما ضرب نار الكلب اعد يزغرط

واحد عندة غيط جزر كل ما الجزر يطلع تيجى ارانب من المزرعة اللى جنبه وتاكل يتغاظ ويمسك الارانب ويسالها عملتو اية فى الجزر يقول الارنب اكلنا الجزر الراجل زهق وقرر يخلع للارانب كلها ضروسها وفعلا وبعد فترة طلع الجزر وفى يوم الراجل ملقاش الجزر اتغاظ وراح ماسك الارانب وسالها عملتوا اية فى الجزر رد الارنب وقاله عملناه ( عثيير )

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد ديسمبر 04, 2016 7:23 pm