الطريق الي كندا

كل ما تريد معرفته

هام جدا جدا

شاطر

المهاجر

هام جدا جدا

مُساهمة  المهاجر في الأربعاء أبريل 21, 2010 6:23 pm

يا استطيع السفر الي كندا هجرة وهل يجب ان نقوم جميعا بالتحاليل حتي لو لم يسافروا معي؟ وهل هناك طريقة ان يلحقوا بي لو اراد الله وسافرت هجرة؟ ولا انسي الموضوع واسيبها لله

عدل سابقا من قبل المهاجر في الخميس يونيو 24, 2010 2:36 pm عدل 1 مرات

mohamedawady

رد: هام جدا جدا

مُساهمة  mohamedawady في الخميس يونيو 24, 2010 2:02 pm

دى اول مشاركه ايه فباريت تستحملونى .انا مدرس جراحه قلب فى كليه الطب من29 سبتمبر 2009 وحاليا باشتغل فى السعوديه كجراح قلب وانا ناوى اقدم هجره بس فى شويه حاجات اول حاجه اقدم كطبيب ولا كمدرس بالجامعه؟ مع العلم انى خريج 96 والدكتوراه 2008 يعنى الخبره تتحسب على طبيب ولا مدرس بالجامعه وتانى حاجه انا الباسبور مكتوب فيه الوظيفه طبيب مش مدرس فى كليه الطب اقدم دلوقتى ولا استنه لحد مارس الى جاى لما انزل اجازه واغير الباسبور ولا اقدم دلوقتى وبعدين اغير الباسبور بعد حوالى 9 شهور. متشكر جدا ومنتظر ردكم

المهاجر

اهلا يا باشا

مُساهمة  المهاجر في الخميس يونيو 24, 2010 2:40 pm

الزميل االفاضل انا حسب معلوماتي حضرتك هتقدم هجرة كطبيب مش هتفرق معاك الا في الاسيسمنت لما تكتب ماستريزيد يدوك نقط زيادة شوية لكن اصل العمل لما تروح هناك هيقيموك واعتقد فيه بورد خاص بيهم مش حكاية مدرس ولا طبيب عام الشهادة الوحيدة اللي مفيهاش بورد بتاعهم هي الزمالات بانواعها والله اعلم

o-acmila
    زائر

الله يفتحها على الجميع , بالله عليكم قولولي أسرع طريقة لسفر لكندا لغرض تعلم اللغة الإنجليزية

مُساهمة  o-acmila في الأربعاء يوليو 21, 2010 2:08 pm

الله يفتحها على الجميع , بالله عليكم قولولي أسرع طريقة لسفر لكندا لغرض تعلم اللغة الإنجليزية

o-acmila
    زائر

مُساهمة  o-acmila في الأربعاء يوليو 21, 2010 2:12 pm

الوقت/التاريخ الآن هو الأحد ديسمبر 04, 2016 7:23 pm